Ruşeym

RUŞEYM NEDİR?

Ruşeym, kısa bir ifadeyle buğdayın embriyosudur. Buğday ruşeymi tüm tanenin % 2‐3’ünü oluşturur ve bir ton buğdayın işlenmesinden sadece bir kilogram elde  edilir. Değerli bir besin kaynağıdır. Buğdaydaki toplam proteinin yaklaşık % 8’ini içerir.İçerisinde yüksek miktarda  lif, A, E ve B1 vitamini bulunur. Folik asit, demir ve esansiyel yağ asitlerinden zengindir.Ayrıca çinko, manganez ve krom gibi mineraller içerir.

Ruşeym içerdiği yağ asitleri nedeniyle hava ile temas ettiğinde bozulmakta ve una acılık vermektedir.Bu nedenle beyaz un üretimi esnasında ruşeym özel yöntemlerle buğdaydan ayrılır. Böylelikle unların raf ömrü uzatılır. Ruşeymi ayrılan buğday, vitamin ve minerallerden fakir hale gelir.

RUŞEYM NASIL TÜKETİLEBİLİR?

Ruşeymi yoğurt, salata, çorba ve ev yapımı köftelerinize ekleyerek vitamin ve minerallerden zengin besleyici öğünler hazırlayabilirsiniz.

NEDEN RUŞEYM?

  • Ruşeym besin değeri yüksek çok iyi bir gıda desteğidir. 20 gram ruşeym; 1.5 g doymamış yağ,9 g karbonhidrat ,4 g protein, 2 g besleyici lif,2 g şeker taşır.
  • İçerdiği  E vitamini sayesinde hücreleri güçlendirir, cildin yaşlanmasını geciktirir
  • Bağırsak hareketlerini düzenler ve konstipasyon problemini önler.
  • Kolesterol benzeri fitosteroller taşır. Fitosteroller kötü kolesterolü düşürür ve bu şekilde kalp sağlığını korumaya yardımcı olur.
  • Omega-3 yağ asitleri bakımından oldukça zengin olan ruşeym,  inflamasyonun önlenmesine ve sinir sisteminin sağlıklı kalmasına yardımcı olur.
  • Yüksek lif içeriğiyle kan şekerinin regüle edilmesinde önemli rol oynar.
  • Gözde katarakt oluşumunu geciktirir

 Ruşeym diğer tahıl gruplarına göre daha çabuk böceklenmektedir. Bu nedenle açılan paket cam kavanozda ağzı sıkıca kapatılmış bir şekilde ve soğuk bir ortamda saklanmalıdır.

 

Beslenme açısından oldukça faydalı olan ruşeym her yaşta tüketilebilir. Özellikle gebe ve lohusa anneler,büyüme ve gelişme dönemindeki çocuklar ruşeyme beslenmesinde yer vermelidirler.

 

                                                                                                          Işkın AKÇAM

                                                                                               Beslenme ve Diyet Uzmanı

 

Konsantre olması sebebiyle yetişkinler için günde1-2 tatlı kaşığı, çocuklar için ise 2 yaşından sonra olmak üzere 1-2 çay kaşığı önerilir. 1 yaşından itibaren ise çay kaşığının ucuyla çorbalarına tadımlık olarak eklenerek yarım çay kaşığı kadar çıkılabilir.

½ çay kaşığı ile 1 yaşındaki çocuğun günlük protein, Omega3 ve K vitamini ihtiyacının %4 ünü, E vitamini ihtiyacının %3 ünü, B1 vitaminin %13, Folik asit,Mg,Zn,Fosfor’un %10 unu ve Mangan ihtiyacının %80 ini karşılar.

Yetişkinlerde ise 1 tatlı kaşığı ile günlük protein ve demir ihtiyacının %5 ini; fosfor,Çinko,K ve B1 vitaminin %11 ini karşılar. Öte yandan günlük folik asit ihtiyacının %8 ini, mangan ihtiyacının ise %99 unu karşılamaktadır.

 

Uzman Doktor Tavsiyesi

Diğer Ürünler

Yulaf Ezmesi

Yulaf Ezmesi

Ürünü İncele
Kaya Tuzu

Kaya Tuzu

Ürünü İncele